رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تایباد گفت: کانون بحران فرسایش بادی حاجی آباد در مناطق مرزی ایران و افغانستان نهالکاری شد. 

هادی مجدی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تایباد گفت: کانون بحران فرسایش بادی حاجی آباد در شهرستان تایباد و واقع در مناطق مرزی ایران با افغانستان است که همزمان با آغاز فصل وزش بادهای ۱۲۰ روزه نهالکاری شد. 

او افزود: این طرح ملی در این شهرستان در سطح ۱۳۰ هکتار از اراضی بیابانی درحال اجراست که اعتباری حدود یک میلیارد تومان برای آن هزینه شده است. 

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تایباد ادامه داد: تعداد ۱۲ هزار و ۵۰۰ اصله نهال از نوع تاغ و گلدانی در این کانون بحران‌ کاشته و در طی هفت نوبت و با فواصل ۲۰ روز آبیاری می شود.

 مجدی بیان کرد: همه ساله بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هکتار از اراضی بیابانی و کانون های بحران فرسایش بادی نهالکاری می شوند که نقش بالایی در تثبیت شن های روان و ایجاد پوشش گیاهی برای چرای دام ها دارد. 

او تصریح کرد: بادهای ۱۲۰ روزه سیستان در نوار شرقی کشور از خردادماه تا شهریورماه تایباد را تحت تاثیر خود قرار می دهد و از این رو اجرای طرح های مقابله ای در این منطقه ضرورت می یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار